“L'aventura de ser pares” ofereix pautes educatives a les famílies per a l’educació de fills entre 3 i 11 anys

L'Àrea de Benestar Social de l'Ajuntament de Roses impulsa una nova edició de “L'Aventura de ser Pares”, un programa adreçat a les famílies amb fills escolaritzats en els cicles d’educació infantil i primària, amb l’objectiu d’oferir un espai d’informació, formació i reflexió sobre aspectes relacionats amb la cura, l'educació i la socialització dels infants. Les activitats, que són gratuïtes, s’ofereixen a totes les escoles del municipi.
04/10/2018 11:16 -    

Com educar els fills, saber què fer en cada situació, com afrontar possibles conflictes i dubtes, són les preguntes a les quals el cicle donarà resposta, atenent aspectes com les necessitats emocionals i l’autoestima dels infants, les normes i límits necessaris, les habilitats de comunicació a desenvolupar, etc. El programa, doncs, dóna les eines necessàries per ajudar les famílies a educar els fills, tot creant l’entorn i condicions necessàries per tal que puguin desenvolupar-se plenament.

 

La metodologia que se seguirà serà la realització de sessions grupals, participatives i dinàmiques, plantejades com un espai on compartir les experiències de pares, mares i tutors. Aquest intercanvi es complementarà amb les aportacions d’un professional que oferirà estratègies personals, emocionals i educatives per dur a terme un paper educatiu de manera positiva, millorar la comunicació i la relació amb els fills i garantir-ne el seu benestar.

 

El programa consta d’11 sessions en sessions consecutives, que es realitzaran en diferents períodes de l’any, segons cada centre. Les primeres activitats s’iniciaran entre octubre i desembre a les escoles Montserrat Vayreda i Centre Educatiu Empordà, mentre que les escoles Jaume Vicens Vives, Els Grecs i Narcís Monturiol, ho faran de gener a l’abril.

 

Per participar en aquesta activitat, que és gratuïta, cal inscriure's prèviament a cadascuna de les escoles on es realitzen les activitats.

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg

Accions del document