24 alumnes de primària i 72 de secundària reben sessions setmanals de suport escolar fins a final de curs

Aquesta mes de gener s’ha iniciat a Roses l’activitat Tallers d’Estudi que l’Àrea d’Ensenyament de l’Ajuntament ofereix a alumnat de 1r i 2n curs de primària i de 1r a 3r d’ESO dels centres educatius públics del municipi. El projecte ofereix sessions d’estudi complementari a l’alumnat amb necessitats específiques, amb l’objectiu d’afavorir l’èxit escolar. Cada alumne participa en dues sessions setmanals, amb un total de tres hores i mitja en el cas dels cursos de secundària i de dues hores i mitja en els de primària, que es realitzaran fins a finals del curs escolar.
07/02/2025 12:13 -    

Els tallers es plantegen com una acció educativa de suport a la tasca escolar, realitzada en horari extraescolar i en coordinació directa amb els centres educatius, per a aquells alumnes que es troben en una situació sociocultural desfavorida, provinents d’un entorn social i familiar poc preparat per a incentivar de manera activa el seu procés d’aprenentatge. L’Àrea d’Ensenyament organitza des de l’any 2006 aquesta activitat, amb l’objectiu d’afavorir el desenvolupament de les competències bàsiques de cada etapa educativa, l’autonomia personal i la competència comunicativa.

 

Enguany participen en les activitats un total de 72 alumnes d’ESO (36 de l’institut Illa de Rodes i 36 de l’institut Cap Norfeu) i 24 de 1r i 2n de primària a raó de 6 alumnes per escola, (Montserrat Vayreda, Narcís Monturiol, Jaume Vicens Vives i Els Grecs). Els participants són seleccionats pels propis centres en funció de les necessitats detectades.

 

Les activitats i exercicis que es duen a terme estan dirigits per monitors i una coordinadora pedagògica que orienten els alumnes sobre com planificar correctament les seves tasques escolars, treballar en equip, aplicar tècniques d’estudi i potenciar una actitud activa envers l’aprenentatge, estimulant també l’àmbit de l’expressió i la comprensió oral i escrita. Tanmateix, es realitza un avaluació continuada dels alumnes i trobades de coordinació amb cada centre, per al traspàs d’informació i necessitats de cada alumne.

 

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg

Accions del document