80 nens i nenes participen en els tallers de deures de Roses
Aquesta iniciativa és hereva directa dels tallers d’estudi assistit que durant sis cursos consecutius (2006 a 2012) es van portar a terme en els centres escolars de Roses, emmarcats en el que fou el Pla Educatiu d’Entorn. L'èxit i resultats assolits amb la proposta, valorada molt positivament per part de la comunitat educativa rosinca, han motivat que l'Àrea d'Ensenyament de l'Ajuntament de Roses reprengui ara l'experiència durant el curs 2013-2014.
L’objectiu general d’aquests tallers és afavorir l’èxit escolar de l’alumnat i la igualtat d’oportunitats. Al llarg de les sessions, es potencien els hàbits d’organització, d'estudi i de planificació de les tasques escolars, s'orienta l’alumne a l’hora d’estudiar o fer els deures i se l'ajuda a resoldre els dubtes que li sorgeixin. La idea és esdevenir un espai de suport a la tasca escolar per a aquells alumnes que es troben en una situació sociocultural desfavorida, provinents d’un entorn social i familiar feble, o poc preparat per incentivar de manera activa el procés d’ensenyament- aprenentatge de l’infant.
Els alumnes participants són seleccionats des dels centres educatius, en funció de les seves necessitats. Els tallers es porten a terme de dilluns a dijous a les aules de l’escola d’adults municipal, de les 17 a les 18h. Es disposa d’un monitor titulat per a cada grup de 10 alumnes i d’un supervisor/coordinador pedagògic d’activitat.
Accions del document