Alumnes de batxillerat de Roses participen en una sessió teòrico-pràctica d’experimentació científica
55 alumnes de 1r i 2n de batxillerat dels instituts Cap Norfeu, Illa de Rodes i Centre Escolar Empordà, van participar durant el primer trimestre d’aquest curs en la gravació d’un vídeo divulgatiu on realitzaven i explicaven un total de 15 experiments científics, que a partir d’aquest mes de gener, és visionat a l’aula i emprat com a material educatiu pels alumnes de 6è de totes les escoles de la població. Amb aquesta fórmula, el Departament d’Ensenyament de l’Ajuntament ha pogut donar continuïtat, adaptant-se a les mesures necessàries per la situació epidemiològica, a la celebració de la Jornada de la Ciència de Roses, realitzada els anys anteriors de manera presencial amb gran èxit i molt bona valoració per part de tots els centres educatius.
Ahir, l’alumnat que han enregistrat els diferents experiments, van poder participar en una interessant sessió teòrico-pràctica impartida pels professors Josep Duran i Aitami del Departament de Química de la Facultat de Ciències de la Universitat de Girona, a partir de la qual van poder ampliar els seus coneixements químics, així com comprovar la seva aplicació amb la realització d’experiments, que en aquesta ocasió van poder gaudir com a públic.
La Jornada de la Ciència s’emmarca dins la programació anual que ofereix cada curs el Pla Educatiu d’Entorn de Roses i ha suposat la coordinació dels tres centres de secundària de Roses que anualment celebraven jornades o activitats científiques (Institut Cap Norfeu, Illa de Roses i Centre Escolar Empordà), ampliant els seus continguts i convertint-la en una activitat comunitària.
Accions del document