Bona valoració de la repercussió mediàtica i econòmica del pas del Tour de France a Vela per Roses

Els organitzadors de la prova esportiva Tour de France a Vela, A.S.O, han presentat aquesta setmana als responsables municipals de Roses, l’estudi de la repercussió mediàtica i econòmica que la realització de l’etapa del Tour representa per a la població. L’etapa rosinca del Tour va tenir lloc enguany els dies 20 i 21 de juliol, deixant a la població un retorn econòmic de 135.000 €, comptabilitzant únicament la despesa produïda pels membres de l’organització, i un molt potent ressò mediàtic.
28/10/2016 20:10 -    

En l’apartat econòmic, on s’han recollit la despesa que els membres de l’organització i tripulacions participants van fer al municipi, s’arriben a comptabilitzar un total de 135.000 €, entre despeses d’allotjament, restauració i carburants. Aquest import no inclou la despesa realitzada pel públic espectador que visita el municipi amb motiu de la celebració de l’etapa, ja que aquest és de molt difícil quantificació, tot i que les dades recollides per ASO parlen d’una mitjana de despesa de 115 euros diaris per persona en conceptes d’allotjament, transport, restauració i compra de productes locals.

 

Un altre aspecte destacable, tot i la important presència mediàtica que esdeveniments esportius com l’Eurocopa 2016 o la preparació dels Jocs Olímpics van ocupar durant el mes de juliol, va ser la repercussió en els mitjans de comunicació, xarxes digitals i plataformes digitals que el Tour à Vela va assolir, majoritàriament a França, però amb impactes comptabilitzats a un total de 190 països.

 

Amb 33.000 seguidors a Facebook, i 7,1 milions d’impressions acumulades, i 6.804 seguidors i 1,5 milions d’impressions a twitter, el Tour a Vela està experimentant un interès creixent a les xarxes, que en el cas de Facebook es comptabilitza en un 21% i en twitter en un 13% respecte a 2015. En televisió, el Tour ha sumat només a França un total de 40 hores i 15 minuts de cobertura, amb 78 milions d’espectadors, multiplicant per tres la seva presència en aquest mitjà respecte a l’any 2012. La web oficial ha rebut 86.000 visitants únics i la visualització de 481.555 pàgines i l’organització va acreditar un total de 152 periodistes.

 

Des de l’Ajuntament es valora molt positivament el balanç d’aquestes dades i la participació del municipi en un esdeveniment d’aquesta magnitud, ja que posiciona Roses com un port extraordinari per a la pràctica dels esports nàutics i aprofita l’immillorable aparador que ofereixen els nombrosos mitjans que segueixen l’esdeveniment per presentar aquest potencial al món.

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg

Accions del document