El Parc Infantil de Platja ha rebut a 615 infants aquest estiu
El nombre de participants ha augmentat un 50% respecte a l’any 2020. Durant aquest estiu el servei ha acollit 303 nens i nenes al juliol i 312 a l’agost, dades inferiors als anys previs a la Covid-19 degut a la limitació de l’aforament.
Roses ha tornat a oferir aquest estiu el servei de Parc Infantil de Platja, un requisit a complir com a membre certificat de la marca Platja en Família de l’Agència Catalana de Turisme, que distingeix les destinacions especialitzades en turisme familiar.
El servei, consistent a brindar un espai lúdic i educatiu obert a tots els nens i nenes que passen l’estiu a Roses i que tenen entre 3 i 10 anys, ha rebut un total de 615 infants: 303 al juliol i 313 a l’agost. Malgrat que les dades són inferiors als anys previs a la pandèmia a causa de l’aforament decretat, el nombre de participants ha augmentat al voltant del 50% en comparació amb l’any 2020.
La majoria de nens i nens atesos tenen entre 5 i 6 anys i són de procedència catalana, espanyola i francesa. També han estat significatives nacionalitats com l’anglesa, la belga i l’holandesa també han estat significatives.
Parc Infantil de Platja de Roses
És un espai delimitat per tanques i decorat de forma atractiva, situat a la platja de Roses, a l’alçada del monument als pescadors. Es troba obert cada dia des de l’1 de juliol fins al 31 d’agost a la tarda i els nens i nenes hi poden accedir de forma gratuïta durant una hora al dia.
Un equip de monitores titulades s’encarreguen de programar les activitats, setmanalment relacionades amb una temàtica diferent, i de guiar i acompanyar els infants en la realització de tallers i jocs.
Aquest any ha sigut l’onzè en què l’Àrea de Turisme dóna aquest servei i molts nens i nenes hi van de forma assídua. Entre els seus objectius, a banda d’oferir un espai on compartir estones d’esbarjo i diversió enriquidores, també hi ha la voluntat de donar a conèixer Roses I el seu entorn, d’educar en valors com la convivència i el respecte al medi ambient, i d’afavorir la sociabilitat dels infants.
Accions del document