El Servei d’Atenció al Ciutadà implanta la cita prèvia per fer més còmode, àgil i eficient el seu servei
La cita prèvia es pot sol·licitar a partir d’aquesta setmana per dues vies: trucant al telèfon 972 25 24 00 de l’Ajuntament, o bé a través de la web citaprevia.roses.cat, on el propi usuari pot seleccionar el dia i hora en què vol ser atès, així com modificar o anul·lar la cita assignada en cas necessari.
El nou sistema ofereix importants millores, tant pel que fa a la comoditat i a l’eliminació del temps d’espera, com en l’eficàcia del servei, ja que el sol·licitant pot ser informat en el mateix moment de concertar la visita, ja sigui telefònicament o via web, sobre quins requisits o documentació caldrà aportar en el moment de personar-se a les oficines per realitzar la seva gestió. D’aquesta manera s’agilitzen els tràmits, es guanya en eficàcia i s’eviten als usuaris les molèsties d’haver de personar-se vàries vegades per fer un únic tràmit.
Davant aquests avantatges, des de l’Ajuntament es fa una crida als veïns i veïnes perquè, sempre que els sigui possible, optin per la modalitat de cita prèvia a l’hora de realitzar els seus tràmits amb el consistori, tant per la comoditat que representa per als propis usuaris, com per la millora de la gestió que permet. Tot i això, el sistema d’atenció tradicional es manté, i els usuaris poden continuar personant-se a les oficines del SAC, agafar número en el dispensador electrònic instal·lat al vestíbul de l’Ajuntament i esperar el seu torn per ser atesos. El consistori, no obstant, recomana reservar aquest sistema per a casos urgents.
Un altre dels aspectes millorats en el Servei d’Atenció Ciutadà és la recepció i orientació que es fa dels usuaris que es personen a les seves oficines, on des de fa uns dies, els conserges municipals ofereixen les indicacions d’on s’han de dirigir per resoldre les seves consultes o tràmits, si cal extracció de número de torn, etc.
El regidor de Govern de l’Ajuntament de Roses, Joan Plana, destaca que la implantació d’aquest nou sistema "és un pas més per tal de facilitar els serveis d’atenció al ciutadà i fer més àgil i eficient la relació entre l’administració i la ciutadania. Al mateix temps, és un pas endavant en la reforma horària, que ens ha de permetre fer un ús més racional i eficient del nostre temps".
La introducció del sistema cita prèvia és una de les recomanacions que proposa l’Oficina per a la Reforma Horària de la Generalitat per a la conciliació de la vida familiar, personal i laboral. En el cas de l’Ajuntament de Roses, l’establiment d’aquesta mesura ja es va començar a estudiar i preparar fa uns mesos, tot i que la posada en marxa va quedar aturada per la irrupció de la Covid-19. Ara, un cop represa l’activitat, i després d’unes setmanes en què la cita prèvia ha estat l’única opció possible d’acord amb les restriccions marcades per les autoritats sanitàries, s’ha pogut implantar el servei tal i com havia estat concebut inicialment.
Accions del document