Experiments presentats per alumnes i una xerrada científica formen la "I Jornada de la Ciència de Roses"
La Jornada de la Ciència té, doncs, una doble vessant educativa. D’una banda, alumnes d’ESO i batxillerat han estat els encarregats de treballar en els experiments que ells mateixos presentaran i dinamitzaran el proper dimecres, mentre que els receptors d’aquests coneixements seran també alumnes, en aquest cas de 6è curs de primària.
Tallers de fòssils, de cristalls, d’hologrames, d’atracció magnètica, de detecció de midó en els aliments, basats en el principi d’Arquímedes o el pèndol de Newton, són algunes de les 15 experimentacions que han preparat un total de 72 alumnes d’ESO i batxillerat. Per la seva banda, 237 alumnes de 6è visitaran, entre les 9.15 i les 12.15 h, la plaça del Teatre per conèixer aquests experiments de la mà dels seus creadors. La jornada clourà amb una xerrada a càrrec de Josep Duran, membre del Departament de Química de la UdG, que tindrà lloc a l’interior del Teatre.
La iniciativa, nascuda de les reunions de programació del Pla Educatiu d’Entorn, ha suposat la coordinació dels centres de secundària de Roses (Institut Cap Norfeu, Illa de Roses i Centre Escolar Empordà), que anualment celebren jornades o activitats científiques en els seus centres, amb l’objectiu d’ampliar-les amb una jornada comunitària fora dels instituts, oberta també a famílies i públic general.
Accions del document