23 restaurants participen en la Campanya de Suquet de Peix de Roses 2010
El tret de sortida de la campanya Suquet de Peix 2010 va tenir lloc el passat 2 de juliol, coincidint amb la degustació de suquet que cada any ofereix la Confraria de Pescadors, acte que va comptar amb la presència de Ferran Adrià, donant suport a la tradició local i a la reconeguda qualitat del peix fresc de Roses.
Ara bé, més enllà d’aquesta data puntual, els restaurants del municipi adherits al "Suquet de Peix de Roses 2010" oferiran al llarg de tot l’any la possibilitat de degustar aquest plat identitari de la població. Per adherir-se a la campanya, els establiments han de reunir una sèrie de requisits, com oferir suquet de peix de Roses de manera permanent a la seva carta, especificant amb quin tipus de peix està elaborat; tenir a disposició dels clients vins i oli D.O. Empordà; i tenir l’establiment obert al públic durant un període mínim de cinc mesos l’any.
El darrer requisit és treballar amb peix fresc de Roses, i especificar-ho d’aquesta manera a les cartes. Aquest punt parteix de la premissa que diu que la qualitat de qualsevol plat es basa en la matèria primera amb la qual s’elabora. En el cas del Suquet de Roses, doncs, aquesta qualitat es garanteix gràcies a l’arribada de peix fresc a la llotja de Roses.
La Confraria de Pescadors ha premiat els restaurants que compleixen aquest requisit amb un Distintiu de Qualitat, que reconeix que l’establiment treballa amb "Peix fresc de Roses". El mateix dia 2 de juliol es va fer lliurament de les plaques identificatives dels restaurants que portaran la bandera de la gastronomia local.
Amb la celebració d’aquestes jornades gastronòmiques es volen difondre els trets més significatius de la cuina rosinca, estretament vinculada al món de la pesca i a les tradicions marineres. De fet, la recepta del Suquet de Peix, basada en una combinació de peix i patates, va néixer dels pescadors de la vila que la cuinaven a les cales, a les barques i a les llars de la població. Amb el pas del temps, aquesta recepta casolana s’ha anat enriquint amb la incorporació de productes típicament mediterranis.
Fins ara, les diferents campanyes promocionals del Suquet realitzades des de l’Àrea de Turisme de l’Ajuntament de Roses, quantificades entre 13.000 i 27.000 euros en funció de l’any, han suposat un gran ressò mediàtic que ha ajudat a posicionar el Suquet de Peix de Roses com a plat identificatiu del municipi.
Enguany, la cooperació entre la Confraria, l’Estació Nàutica i l’Àrea de Turisme ha d’ajudar a consolidar aquest plat en el panorama gastronòmic català, a través de l’edició de material gràfic, la difusió a diversos mitjans de comunicació especialitzats o dirigits a clients potencials del producte gastronòmic rosinc, i la gravació en un CD d’imatges del producte Suquet de Peix de Roses, des de l’aigua al plat, amb què s’obsequiarà els clients que degustin aquest plat tradicional en algun dels restaurants adherits.
La convocatòria ha tingut una gran acceptació entre els establiments de la vila, i un total de 28 restaurants s’han adherit a la campanya: Restaurant Rocfort, Hostal Novel Risech, Restaurant Casa Paco, Restaurant Die Insel, Restaurant El Xiri, Restaurant Calypso, Restaurant Cal Negre, Restaurant Ca la Valeria, Restaurant La Cuina d’En Norat, Restaurant Roca, Restaurant Del Moll, Restaurant Canyelles Platja, Restaurant Mar y Sol, Restaurant La Cala, Restaurant La Barretina, Restaurant Almadraba Park, Restaurant Sodemar, Restaurant El Jabalí, Restaurant Llevant, Restaurant La Gua Gua, Restaurant Bitakora, Restaurant Ca la Margarita, Restaurant L’Església, Restaurant Santa Llúcia, Restaurant l’Art de Com.Ber, Restaurant Pizzeria Tramonti, Restaurant Las III Caravelas, Restaurant Cala Jòncols.
Accions del document