Consell d’infants: els nens i nenes de Roses entren en joc
La regidora d’Ensenyament de Roses, Sílvia Useros, i tècnics municipals, expliquen avui i demà als més de 1.300 alumnes dels cursos de 1r a 6è de les escoles Narcís Monturiol, Vicens Vives, Els Grecs, Montserrat Vayreda i Centre Escolar Empordà que participaran en el projecte, quina serà la seva tasca a partir d’ara, com han d’organitzar-se i com hauran de fer arribar els seus projectes a l’Ajuntament. L’encàrrec que se’ls encomana, és la’elaboració de propostes per a la creació d’un espai per a jocs infantils al municipi.
A partir d’aquesta proposta els nens i nenes d’entre 6 i 12 anys del municipi prendran un paper protagonista en la decisió de com serà aquest espai. El procediment que se seguirà serà la creació d’un Consell d’Infants integrat per un total de 15 alumnes, 3 de cada cicle i escola participants, que hauran estat escollits prèviament en els diferents centres.
A partir de la feina i propostes que els alumnes desenvolupin a les aules, els representants tindran la missió de traslladar-los i explicar-los al Consell d’Infants, que també es composarà de tècnics i responsables municipals, on es valoraran i seleccionarà la combinació de propostes que resulti més idònia. El consell tindrà una periodicitat fixa per permetre el correcte assessorament i desenvolupament dels projectes al llarg de tot el procediment que duri el procés. A partir de la proposta definitiva, els serveis tècnics de l’Ajuntament redactaran el projecte urbanístic per a la seva aprovació i posterior execució.
Per al desenvolupament del projecte, l’Ajuntament ha proposat també un guió a les escoles que permetrà treballar amb els alumnes aspectes com les característiques urbanes de Roses i del seu nucli antic, els principis arquitectònics (plànols, mesures, treball de les escales...), la funció dels espais comuns en una població, la seguretat, i tot allò que cal tenir en compte en una obra d’aquest tipus (què es necessita i qui treballa en una obra, etc).
Accions del document