Educació de futur per a Roses
L’educació és un dret constitucional que garanteixen els poders públics, i que tenen l’obligació d’oferir en les millors condicions possibles als alumnes en la defensa bàsica de la igualtat d’oportunitats.
Les inversions fetes per la Generalitat de Catalunya són molt importants i tenen per objectiu un ensenyament de qualitat que, dit sigui de passada, és la millor inversió que pot fer un País.
L’augment de la demanda de places escolars, en part produït pel fenomen immigratori, fa que els equipaments escolars hagin de suportar ens els darrers anys un període de transició, amb un petit percentatge d’alumnes interinament ubicat en mòduls prefabricats que són dignes, però no es poden equiparar als centres amb construcció civil.
A Roses el creixement demogràfic-escolar també ens fa "víctimes" d’aquesta situació d’interinitat i des de l’equip de govern treballem per trobar una solució que superi una nova forma d’interinitat –que l’escola nova ens quedi petita d’aquí a poc temps- i, d’aquesta manera, que sigui vàlida per a un període de temps raonable; període de temps que ens ha de permetre una planificació escolar tranquil·la i eficaç sense haver-nos de preocupar al cap de poc del problema de l’espai. A més ho volem fer des del punt de vista administratiu, d’una manera impecable.
La nostra proposta ha trobat una forta oposició en el grup de CiU i molt concretament en el Sr. Carles Pàramo que fa "casus belli" de tot allò que no es porta a terme de la manera que ell havia previst. Cal recordar que quan estàvem a l’oposició ja li havíem dit que la seva solució tenia punts febles en l’espai i en la tramitació administrativa.
Entenem i compartim la preocupació dels pares i mares per la qualitat dels centres on van –han d’anar - els seus fills i filles i per això sempre hem dit que hi haurà tot el diàleg i tota la informació possibles, perquè la nostra proposta és una proposta que cerca el consens i l'excel·lència i només ho podrem aconseguir mitjançant el diàleg i les complicitats entre tots els sectors implicats.
Les competències de l’Ajuntament en aquest cas són clares: el departament d’Educació començarà a redactar el projecte quan tingui un espai sense càrregues. En quatre mesos, el govern de Roses posa sobre la taula 30.000 metres quadrats nous i no previstos per a infraestructures escolars: un CEIP urgent, el Montserrat Vayreda, que ara farà tres anys que està en mòduls sense que s’hagués previst ni lloc per reubicar els mòduls ni espai per a fer l’escola; un altre CEIP de dues línies, i un nou IES.
Des de l’equip de govern creiem en el valor de l’educació com una eina que forma a les persones i que els prepara per desenvolupar posteriors rols en el si de la societat d’una forma eficaç i madura; és un dret de les persones i una necessitat per la mateixa societat. És per això que hem d’afinar al màxim i pensar en el present i, com a mínim, en el futur a mig termini.
Sincerament crec que no és de rebut intoxicar un projecte pensat i calibrat, encara que pugui tenir algun punt feble que entre tots hem de solucionar, posant com arguments un "totum revolutum" on al final es parla de tot menys de la defensa d’una educació de qualitat.
Personalment sóc del món de l’ensenyament, de l’educació; accepto totes les crítiques que se’m facin i aplaudeixo aquelles que tenen un caire positiu. Però no puc acceptar que des de la desubicació política local es practiqui la desinformació i la insolència envers un tema tan sensible i tan delicat com és l’educació dels nostres fills i filles.
Hem de restablir el diàleg i l’argumentació política per reeixir en l’objectiu que tots hem de tenir: una bona infraestructura educativa per als propers anys a Roses.
Magda Casamitjana i Aguilà
Alcaldessa de Roses
Accions del document