El 62,7% de la població de Roses està satisfeta amb els serveis de recollida de residus i neteja viària
L’objectiu d’aquest estudi és el de conèixer la percepció de la ciutadania respecte a la neteja i salubritat a tota la vila, per tal d’avaluar el grau d’eficàcia dels serveis a partir de l’opinió dels propis usuaris.
La majoria dels ciutadans consideren suficients els recursos materials i humans que es destinen a la recollida de residus i a la neteja viària, així com l’horari i la freqüència de pas d’aquests serveis. Pel que fa a l’estat de neteja de parcs, jardins, monuments i zones verdes, el 63,1% dels enquestats el valora positivament. D’altra banda, un 73,7% manifesta que separa la brossa selectivament en funció de què aquesta sigui plàstic, paper, cartró o vidre.
En referència al reciclatge, un dels aspectes detectats amb la realització d’aquest estudi ha estat que fins a un 63,2% de la població encara no ha fet ús de la Deixalleria Municipal, mentre que el 84,3% desconeix l’existència d’una bonificació en la taxa d’escombraries per als usuaris d’aquest equipament.
Davant aquestes dades, l’Ajuntament impulsarà a finals d’any una campanya informativa per difondre els serveis que ofereix la deixalleria i el seu funcionament, què es pot portar, etc. L’objectiu és incrementar el dipòsit de materials aptes per al reciclatge que, tot i que enguany ja ha augmentat un 12% respecte al 2005 –en què es van recollir 2.971 tones- , s’espera que pugui pujar amb la propera campanya de sensibilització.
Fins al mes de setembre, els serveis de neteja de Roses han recollit un total de 507.830 kg de paper i cartró (un 55% més que l’any passat), 125.080 kg d’envasos (12,8% d’increment), i 468.400 kg de vidre (29%). El nou servei de recollida de fracció orgànica per a grans productors –restaurants, mercat, etc-, ha augmentat també en un 12,49% respecte al 2005 i ha recollit 331.770 kg.
Des de l’Ajuntament es valora molt positivament l’augment experimentat en matèria de reciclatge, així com la bona valoració que els usuaris fan dels serveis municipals de neteja, sobretot atenent les dificultats afegides amb què es troben els municipis turístics. En el cas de Roses, el consistori ha d’ajustar i incrementar cada estiu els recursos humans i materials, les freqüències dels diferents serveis, etc., atès que es pot arribar a passar dels 18.000 habitants que té la vila al llarg de l’any a una població flotant de fins a 100.000 persones.
Accions del document