El Consell d’Infants presenta a l’Ajuntament les seves propostes per al nou espai de jocs de la Rambla
D’entre les conclusions presentades aquest matí pels representants escolars, destaca la delimitació que fan de les àrees destinades per a nens petits i nens més grans, on integren diferents jocs (gronxadors, jocs de motlles, tirolines, sorrals, etc), adaptats a cada edat. Com a separació d’ambdós espais, i pensant en què els adults puguin descansar i disposar alhora d’una bona visió de les dues zones de joc, els alumnes proposen la creació d’una àrea d’estada equipada amb bancs, arbrat, zona de picnic, enllumenat i zona wifi, entre d’altres. La instal·lació d’aparcabicicletes és un altre dels elements a tenir en compte, pensant en els usuaris que vulguin fer servir aquest mitjà per desplaçar-se fins al parc.
Pel que fa al paviment, els alumnes proposen terres adaptats als diferents usos, com ara el cautxú amortidor de cops per als jocs, un espai amb gespa per a la zona de descans, i paviment dur per als passos i resta d’espais. Cadascuna d’aquestes superfícies, podrà tenir un color diferent per plasmar amb un joc cromàtic la pluralitat d’orígens i diversitat dels habitants de Roses. Aspectes com l’accessibilitat i la sostenibilitat també estan presents, anul·lant barreres arquitectòniques, o contemplant, per exemple, que el reg de plantes i arbrat del nou parc es faci amb l’aigua del safareig municipal adjacent.
Un darrer aspecte a destacar és l’ús didàctic que els estudiants han proposat per a l’espai. Així, les dues àrees de jocs es podrien dir Demètria i Quimet per donar a conèixer els gegants i tradicions de Roses, personatges dels quals també proposen que s’instal·lin dues escultures, i els bancs portarien plaques amb els noms de les escoles o de personatges il·lustres del municipi.
Aquestes conclusions i tots els documents relatius al procés de participació dut a terme, passen ara a formar part de l’expedient de tramitació del nou projecte de construcció. Des de la constitució del Consell d’Infants, el desembre de 2011, fins al moment actual, un total de 1.313 alumnes d’entre 6 i 12 anys de totes les escoles del municipi (Narcís Monturiol, Vicens Vives, Els Grecs, Montserrat Vayreda i Centre Escolar Empordà), han treballat en aquest projecte a les aules.
Paral·lelament, els representants de cada centre integrants del Consell d’Infants (un total de 15 alumnes), han mantingut reunions periòdiques amb l’equip tècnic de l’Ajuntament per tal de presentar, debatre i consensuar entre tots les diferents propostes i idees que anaven sorgint.
Ara, l’Ajuntament pren el relleu, i s’encarregarà de redactar el projecte definitiu. Aquesta actuació s’emmarca dins el programa del Pla de Barris del Nucli Antic de Roses, i forma part del projecte de reurbanització i millora de la Riera Ginjolers prevista pel Pla.
Accions del document