El govern de Roses practica la participació ciutadana
A la reunió, amb un petit col·lectiu de persones interessades en ajudar a agilitzar l'administració local, juntament amb l'alcaldia, hi eren presents els regidors de Serveis i Medi Ambient i els funcionaris responsables de disciplina urbanística i llicències d'activitats i de l'àrea jurídica municipal.
Respecte a aquest àmbit cal dir que l'aprovació de les Lleis Òmnibus canvia radicalment el procediment. A partir d'ara, els peticionaris de les llicències, en primera instància, i els seus tècnics, enginyers, arquitectes i advocats o gestors, a continuació, assumiran la responsabilitat de les seves actuacions.
No hi haurà peticions de llicència sinó comunicació prèvia. La iniciativa o el projecte es comunica prèviament i l'administració actua a posteriori, per a comprovar si tot allò que s'ha demanat es compleix i com s'ajusta a la legalitat. Com es veu, el concepte canvia radicalment i els administrats, els ciutadans, assumeixen plenament la responsabilitat dels seus actes i l'administració el que fa només és fer-ne validació.
En aquest camí, l’objectiu d’aquesta primera reunió celebrada a Roses va ser veure els diferents tràmits burocràtics que el funcionament de l’administració imposa i buscar maneres de facilitar aquestes tramitacions. Com a resultat d’això, el consistori ja s’ha començat a preparar un protocol d’actuació per millorar aquests tràmits i facilitar tota la informació als peticionaris. Així, amb la propera entrada en funcionament del nou web municipal, molts tràmits es podran fer online.
L’equip de govern de Roses fa un seguiment crític dels diferents àmbits de cada departament que està en contacte directe amb la ciutadania. Per fer-ho, s’estan realitzant reunions amb professionals del nostre municipi en cada àmbit i que ens portaran a millorar la participació i la comunicació amb la gent de Roses. La finalitat no és altre que racionalitzar l'administració local.
Accions del document