El Servei d’Atenció al Ciutadà va atendre 19.000 usuaris durant l'any 2005
Els 12.466 usuaris restants, varen ser atesos per alguna de les cinc unitats d’atenció personalitzada amb què compta el servei, les quals s’encarreguen de les tramitacions que requereixen un major grau d’especialització i, per tant, més temps de dedicació.
El consistori valora molt positivament el funcionament d’aquesta oficina creada l’any 2004, tant pel que fa a les tramitacions realitzades, com al servei que ofereix al ciutadà. Un clar exemple és el fet que els més de 12.000 usuaris atesos per les unitats de treball especialitzades, varen tenir un temps mitjà d’espera de tan sols 3,51 minuts i un temps mitjà d’atenció de consultes i tràmits de 9,10 minuts per persona.
Pel que fa a les tramitacions realitzades, al llarg del 2005 s’arribaren a comptabilitzar un total de 33.219, de les quals el major nombre han fet referència a gestió tributària (14.320 tràmits), a empadronament (7.075 gestions), a registre de sol·licituds i instàncies (4.387) i a gestió urbanística (832 tramitacions).
L’anomenat SAC-exprés, on es realitzen els tràmits de ràpida resolució, ha conclòs 6.936 gestions, com ara l’emissió de certificats d’empadronament (2.904), la recepció d’instàncies (2.389), la tramitació de domiciliacions bancàries (232), la compulsa de documents (536), etc.
El Servei d’Atenció al Ciutadà es posà en funcionament l’abril de 2004, pocs dies després de la inauguració del nou edifici d’oficines de l’Ajuntament. El seu objectiu és el de fer més àgils les tramitacions municipals, gràcies a una atenció personalitzada i a l’aplicació de noves tecnologies. A la nova oficina, l’usuari pot realitzar totes les seves gestions amb l’Ajuntament, ja facin referència a empadronament, pagament d’impostos, permissos d’obres, etc, sense haver-se de desplaçar per les diferents dependències municipals.
Amb l’objecte de detectar necessitats i possibles millores, l’Ajuntament realitza un seguiment continuat del servei. Fruit de l’estudi dels usuaris per franges horàries, per exemple, s’ha pogut determinar que el moment en què l’oficina rep una major afluència de públic és a primera hora (un 60% d’usuaris es personaven entre les 10 i les 11 h). Per aquest motiu, el consistori ha decidit ampliar l’horari del servei, que des del passat mes de desembre obre a les 9 del matí.
Accions del document