Els municipis de la badia de Roses crearan un ens comú per promocionar-se entre les més belles del món
Dilluns 24 de setembre, representants dels quatre municipis han fet la presentació oficial d’aquest guardó, en el transcurs d’un viatge en vaixell per la badia en què hi ha participat un grup de blocaires internacionals especialitzats en Turisme (que han participat en el congrés TBEX fet a Girona, organitzat pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona) i empresaris turístics.
El primer pas que s’ha acordat dur a terme serà la creació d’un ens comú que permeti gestionar les accions promocionals que es duran a terme, a partir d’ara, sota el paraigües de pertànyer a una de les badies més belles del món.
Aquesta és una distinció que en aquests moments només tenen 37 badies d’arreu del món. Només se n’accepta, ara per ara, una per estat i mar, de manera que la badia de Roses serà l’única que tingui aquest títol a la costa mediterrània de la península Ibèrica.
La candidatura d’accés al club de les badies més belles del món (The Most Beautiful Bays in the World) es va aprovar inicialment en l’assemblea general que es va fer el maig de l’any passat al Senegal, no ha estat però fins a l’assemblea d’aquest any, celebrada aquest mes entre Grècia i Turquia, dins el 8è Congrés Internacional de Turisme, que s’ha oficialitzat l’ingrés, amb el lliurament del diploma que acredita la badia de Roses.
En la decisió d’acceptació de la badia de Roses ha tingut molt pes els nombrosos atractius presentats a l'assemblea general des de diferents punts de vista: Tres parcs naturals, les ruïnes d'Empúries, més de 45 quilòmetres de platges -diverses d'elles amb la certificació europea de qualitat EMAS-, la gastronomia, gran varietat i possibilitats de fer esports nàutics, terrestres i aeris, etc...
Els tècnics dels diferents ajuntaments implicats –Roses, l’Escala, Castelló d’Empúries i Sant Pere Pescador- ja han començat a treballar en la creació de l’ens comú que ha de permetre començar a desenvolupar actuacions conjuntes com a badia de Roses. En aquest sentit, es començarà a treballar en la confecció d’un pla d’accions de promoció i comunicació i d’un pla estratègic en turisme sostenible. En aquest sentit, es considera que aquesta exclusiva marca de qualitat pot ser una important eina de promoció a nivell internacional.
"Aquesta és una oportunitat que ens donem les quatre poblacions per posar en comú els nostres actius: mar, paisatge, gastronomia i, sobretot, cultura. Sumar és potenciar la nostra oferta, especialment aprofitant un paraïgues com és el d’estar entre les badies més belles del món", ha remarcat l’alcalde de l’Escala, Estanislau Puig.
En la mateixa línia, l’alcalde de Roses, Carles Pàramo, ha destacat "la importància de tirar endavant accions en comú d’aquesta transcendència, especialment en els moments en què estem vivint, en què la il·lusió i la unió són molt importants per diferenciar-nos com a destinació turística".
L’alcalde de Sant Pere Pescador, Jordi Martí, ha expressat la "satisfacció pel fet d’haver sumat sinèrgies i esforços de cara a posicionar-nos turísticament, amb una marca d’important valor afegit, que ha de ser el camí per oferir paquets turístics que ens donin a conèixer a nivell conjunt".
El regidor de Turisme de Castelló d’Empúries, Agustí Ribera, ha afegit que aquest "és un projecte molt il·lusionador i que obre un camp de promoció mancomunada fins al moment impensable. La badia té un potencial enorme, especialment pel que fa al turisme nàutic, i treballant conjuntament anirem a més".
Accions del document