L’Ajuntament avança el pagament d’1,1 M€ als seus proveïdors
Els imports abonats corresponen a totes les factures registrades i conformades fins al passat 15 de desembre, corresponents als diferents serveis i subministraments realitzats per empreses i proveïdors a l’Ajuntament de Roses. L’avançament d’aquest import, que en condicions normals no hauria tingut lloc fins al proper mes de gener, ha estat possible gràcies a la implantació d’una nova gestió en l’aprovació de factures, més àgil i eficaç, i a la bona liquiditat de la tresoreria municipal.
Durant 2012, l’Àrea d’Economia i Hisenda de l’Ajuntament de Roses ha posat en marxa un nou circuit de conformitat i pagament de factures basat en la implantació de la signatura electrònica, amb la finalitat de millorar la seva tramitació i donar compliment als terminis de pagament establerts. Els primers resultats permeten ja parlar d’una important reducció d’aquests terminis, ja que si durant 2011 el consistori pagava els seus proveïdors en una mitjana de 62 dies, el nou sistema electrònic permet ara tancar el 2012 amb una mitjana inferior als 45 dies.
Amb aquesta acció el consistori vol facilitar les condicions econòmiques de les empreses i professionals que presten els seus serveis al municipi, mantenint i reforçant també el nivell de confiança i rigorositat que l’Ajuntament ha assolit durant els darrers anys. La bona gestió econòmica, permet alhora atendre aquests pagaments dins els terminis legalment vigents, donant així compliment a l’actual legislació, tal i com succeeix amb la resta del marc econòmic municipal (ratis d’endeutament i contenció de la despesa per sota dels màxims permesos).
Accions del document