L’Ajuntament fa un pas més cap a la e-administració
El web municipal de Roses ja té operativa la tramitació d’instàncies de forma on-line, fet que evitarà desplaçaments innecessaris als usuaris que han de presentar sol·licituds o un recurs a l’Ajuntament. Per poder enviar la instància on-line cal tenir un certificat digital (IdCAT) que es pot sol·licitar presencialment al Servei d'Atenció Ciutadana (SAC) del propi consistori o bé a través del web de l'Agència Catalana de Certificació (www.idcat.cat).
Aquest és un primer pas del procés d’ampliació dels tràmits electrònics que permet realitzar el web municipal, que fins ara es limitava al pagament d’impostos i a la presentació de queixes o suggeriments on-line, ja que la resta de tramitacions accessibles (un total de 134) són, fins al moment, únicament de consulta.
La voluntat de l’Ajuntament és incorporar gradualment el nombre de tràmits que podran gestionar-se electrònicament, fins arribar a la implantació de l’anomenada Carpeta Ciutadana, una nova eina que permetrà la realització de gran nombre de gestions via internet, el seguiment de l’estat d’aquestes tramitacions o, simplement, la consulta de les seves dades del padró o dels seus impostos.
En aquest sentit, el següent pas en què ja s’està treballant, és la posada en marxa d’un sistema de matriculacions on-line que permetrà als usuaris tramitar les inscripcions i pagaments dels casals, cursos i tallers municipals.
L’objectiu final és augmentar la qualitat dels serveis que el consistori ofereix a la ciutadania, que podrà, des d’un ordinador i sense fer servir documentació en paper, estalviar temps i desplaçaments. El nou sistema, d’altra banda, ofereix total garantia de seguretat i validesa legal.
Accions del document