Noves activitats del Pla Educatiu d’Entorn de Roses per al darrer trimestre del curs
El taller de teatre compta amb la dinamització del Grup de Teatre de Roses. Des d’una vessant lúdica, funciona com un espai d’interrelació i convivència entre infants de diferents procedències i nacionalitats, amb el català com a llengua de cohesió. Està adreçat als infants de primària de Roses i compta en cada nova edició d’una molt bona resposta per parts dels escolars.
Una altra de les activitats que tindran lloc durant el període d’abril a juny són els tallers de conversa en català, adreçats en aquests cas a pares i mares que no entenen ni parlen el català o que ho fan a un nivell molt inicial. En ells es fomentarà l’aprenentatge i ús del català a un nivell inicial, que pot servir com a primer pas per iniciar-se en l’aprenentatge de la llengua catalana. Es desenvoluparan directament a les escoles (Vicens Vives, Grecs, Narcís Monturiol i Montserrat Vayreda), en horari lectiu.
Pensant també en els pares i mares nouvinguts, entre maig i juny el Pla Educatiu d’Entorn portarà a terme cinc sessions d’acollida per a famílies, amb la col·laboració del Pla comarcal de ciutadania i immigració. En aquestes xerrades es donarà a conèixer els serveis i recursos públics existents al municipi; els drets i deures dels ciutadans; els sistemes polític i administratiu, sanitari, educatiu, etc, fent una especial incidència en la relació família-escola i entorn.
A partir de Setmana Santa, les biblioteques obertes de les escoles ampliaran el seu horari passant a funcionar mitja hora més els dies d’obertura, per atendre la important demanda actual i continuar incentivant els més petits en l’hàbit de la lectura. Les activitats estan dirigides per dos monitors de lleure a cada escola.
Pel que fa als escolars d’ESO, i adreçat concretament als alumnes en perill de fracàs escolar, es realitzaran un seguit d’accions i visites de tipus orientatiu-formatiu i també laboral, que poden donar resposta a les seves necessitats més immediates d’inserció formativa o socio-laboral.
Altres activitats previstes són el Ludijoc, els tallers d’hàbits alimentaris saludables i d’informàtica per a pares, el taller d’activitats artístiques per a infants o, ja de cares a l’estiu, després de la finalització del curs escolar, l’activitat Patis Oberts, que oferirà als joves a partir de 1r d’ESO un espai de trobada i joc.
Accions del document