Per Carnaval, no tot s’hi val! Tu tries...

Coincidint amb la celebració del Carnaval, l’Àrea de Joventut de l’Ajuntament de Roses impulsa la campanya de sensibilització “Per Carnaval, no tot s’hi val! Tu tries...”, amb la qual vol conscienciar els joves del municipi entorn als perills que comporta un consum abusiu d’alcohol. L’edició d’un vídeo basat en testimonis reals, la celebració d’una jornada informativa i diferents accions de sensibilització, formen part de la campanya.
Presentació campanya "Per Carnaval, no tot s'hi val. Tu tries"

Presentació campanya "Per Carnaval, no tot s'hi val. Tu tries"

01/02/2013 00:00 -   Departmanent de Comunicació i Premsa  

El fenomen del consum i abús de l’alcohol per part de la població juvenil ha adquirit dimensions molt importants en la nostra societat, amb dades estadístiques molt preocupants pel que fa als canvis d’hàbits de consum d’alcohol entre els adolescents. Davant d’aquesta realitat, l’Ajuntament de Roses realitza periòdicament a través dels seus departaments de Benestar Social i Joventut, diferents accions de prevenció i sensibilització entre els joves del municipi.

Emmarcada en aquesta política preventiva, i amb motiu de la propera celebració del Carnaval de Roses, l’Àrea de Joventut acaba d’iniciar la campanya "Per Carnaval, no tot s’hi val!Tu tries...", la qual, tot i estar adreçada a la ciutadania en general, dedica una molt especial atenció a adolescents i joves. L’objectiu de la campanya és doble: d’una banda, actuar preventivament contra el consum d’alcohol entre el jovent, i de l’altra, vetllar per mantenir el bon posicionament, qualitat i projecció del Carnaval rosinc, que cada any atreu milers de persones fins a Roses.

La campanya s’integra de diferents accions que, d’una manera directa i molt clara, i emprant els formats i llenguatges propis dels joves a qui va dirigida, vol donar a conèixer els perills i situacions amb què s’enfronten en cas d’un consum abusiu d’alcohol.

Un missatge pensant en el públic juvenil

Amb la intenció que el missatge que transmet la campanya del "No tot s’hi val" arribi d’una forma planera i atractiva als joves, l’Àrea de Joventut ha encarregat al dibuixant rosinc Boris Mörker la creació d’una sèrie d’il·lustracions que recullen, en format de còmic, les conseqüències d’un consum excessiu d’alcohol.

L’artista ha creat una sèrie d’escenes de Carnaval fàcilment identificables entre els joves (passades, festa envelat,...), on es mostren les diferències entre el desenvolupament de la festa en condicions normals, i amb els seus protagonistes sota els efectes de l’alcohol.

Des de començaments d’aquesta setmana, plafons de grans dimensions recorren els vestíbuls dels instituts de Roses mostrant el còmic, amb la intenció de familiaritzar els alumnes amb la imatge de la campanya i provocar una primera reflexió i debat entre els joves.

Aquesta imatge, a més, serà l’emprada en les diferents accions de comunicació que es realitzin a partir d’ara, tant en formats tradicionals (cartelleria, ...), com en les xarxes socials.

Diferents accions, un mateix objectiu


Jornades de sensibilització

El tret de sortida d’aquesta campanya tindrà lloc el proper dilluns 4 de febrer, amb la realització d’una jornada de sensibilització al Teatre Municipal de Roses. Al llarg de tot el matí, un total de 775 alumnes dels cursos de tercer i quart d’ESO, i primer i segon de batxillerat dels tres centres d’ensenyament secundari de la població (Institut Cap Norfeu, Institut Illa de Rodes i Centre Escolar Empordà), participaran en les presentacions que duran a terme diferents entitats i col·lectius (equips mèdics, cossos de seguretat, docents, etc).

Amb un format breu i entenedor, els diferents professionals alertaran els joves dels problemes als quals pot abocar-los l’alcohol. Un dels aspectes destacats, serà la projecció de l’audiovisual realitzat i editat per Alba Torner amb motiu de la campanya, on es recullen testimonis i experiències reals relacionades amb el consum d’alcohol entre joves.

Conscients que en aquesta important tasca és absolutament necessària la implicació i coordinació de tots (administracions, entitats, escola i famílies), l’ajuntament ha organitzat per l’endemà, dimarts 5 de febrer, una sessió informativa dirigida al públic adult, a la qual convoca als pares, mares i tutors dels joves del municipi, caps de colla i públic en general. En aquest cas, tindrà lloc en sessió nocturna (20 h), i en el decurs de la mateixa diferents professionals facilitaran les pautes d’actuació a tenir presents en la prevenció del consum d’alcohol i resoldran els dubtes i consultes que els assistents els puguin plantejar.

Punt informatiu

Ja durant la celebració del Carnaval, una altra de les accions que es duran a terme en el marc d’aquesta campanya de sensibilització, serà la instal·lació per part de Creu Roja Joventut Roses, d’un punt informatiu a l’exterior de l’envelat de la plaça Frederic Rahola (divendres a la nit), així com un altre a l’exterior del Pavelló Poliesportiu dissabte, coincidint amb la realització de la discomòbil.

La passada infantil, sense alcohol, gràcies

Una altra de les mesures acordades, en aquest cas conjuntament entre Ajuntament i colles de Carnaval, és que durant la tradicional passada infantil que tindrà lloc dissabte a la tarda, no es consumeixi alcohol per part dels components de les colles que intervenen en la desfilada.
 

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg

Accions del document