Presentació de l'estudi de recerca "Comportament del turisme de litoral en una conjuntura de crisi econòmica”
El Premi Yvette Barbaza s’ha concebut per premiar el millor projecte de recerca en l’àmbit del turisme i el seu context social, econòmic i territorial a les comarques de Girona. Yvette Barbaza fou geògrafa i autora de la primera tesi doctoral sobre la Costa Brava editada a França amb el títol "Le paysage humain de la Costa Brava" (1966).
L’objectiu principal de l’estudi "Comportament del turisme de litoral en una conjuntura de crisi econòmica" de Marc Grijalvo és conèixer el comportament del consumidor turístic des de múltiples perspectives, proposar un consum sostenible en el temps i en les diferents conjuntures econòmiques, conèixer canvis en segments concrets de mercat, identificar robusteses del model turístic del litoral i, establir patrons de comportament que permetin anticipar-se en l’oferta en conjuntures econòmiques desfavorables i dotar d’arguments per a majors inversions en el sector turístic.
L’autor de l’estudi destaca el decàleg de les conclusions finals, on s’identifiquen com a principals elements: les empreses turístiques presenten millors resultats que les no turístiques, major pes d’elements lligats al control de la despesa, valoració pel consumidor centrada en la relació qualitat-preu, necessitat de complementar el producte de sol i platja sense renunciar a aquest o una enorme fidelitat al model de turisme de litoral.
Marc Grijalvo i Pujol (Girona 1978)
El guanyador del primer Premi G! de recerca Yvette Barbaza, Marc Grijalvo, és tècnic superior en Administracions i Finances per la Fundació EMI, diplomat en Ciències empresarials per la Universitat Pompeu Fabra, especialitzat en l’itinerari Comercial i Màrqueting, llicenciat en Administració i Direcció d’Empreses per la Universitat Internacional de Catalunya i ha realitzat un Màster en Planificació i Direcció Turística a la Universitat de Girona especialitzat en turisme cultural.
Actualment és funcionari de la Generalitat de Catalunya i professor de la Universitat de Girona facultat de turisme, i de l’Escola Politècnica Superior, alhora que consultor turístic i de màrqueting.
Accions del document