Roses, proclamada "Platja mediterrània de Solingen"
La Setmana Gastro-cultural que Roses celebra a Solingen del 19 al 25 de març, suposa per a les dues ciutats l’inici d’una nova cooperació municipal. Amb l’acord signat ahir durant l’acte que va tenir lloc a la galeria d’art GECKO de la ciutat alemanya, Roses fou declarada com a Platja Mediterrània de la Ciutat de l’Acer, Solingen, oferint així als seus habitants el sol, les platges, l’hospitalitat, la cultura i l’estil de vida del municipi altempordanès.
En l’acte també hi eren presents el cònsol general d’Espanya a la veïna ciutat de Düsseldorf, Francisco Aguilera Aranda, i l’empresari Egon Ever, nomenat "ambaixador de bona voluntat" de Roses a Solingen. Diferents mitjans escrits de la ciutat, així com la ràdio de Solingen i una cadena de la televisió alemanya, van cobrir l’acte.
Des del passat dilluns, els restauradors rosincs desplaçats fins a Solingen per participar en les jornades gastronòmiques, han començat a servir les seves especialitats als clients dels restaurants adherits a la campanya, generant des del primer moment una gran expectació. A més de degustar les especialitats rosinques, els clients també poden seguir en directe l’elaboració dels diferents plats i molts d’ells s’apropen per fer arribar personalment la seva felicitació als cuiners rosincs. Un altre esdeveniment que ha generat gran expectació ha estat la preparació de garotes a la porta d’accés del restaurant Florian, moment que també va ser recollit el passat dilluns per la televisió local de la ciutat.
L’acte institucional celebrat ahir dimarts, va finalitzar amb una trobada dels tretze equips de cuiners rosincs i dels responsables dels restaurants alemanys que els acullen durant les jornades, que un cop finalitzat el servei de nit en els respectius establiments, es van reunir amb les autoritats per brindar per l’acord subscrit entre les dues ciutats.
Solingen ha estat la primera ciutat escollida pel consistori rosinc com a prova pilot del projecte "Ambaixades Turístiques", consistent en la realització d’accions de promoció i fidelització turístiques a ciutats europees que, per les seves característiques, compten amb un elevat potencial per convertir-se en mercats emissors de turisme cap a Roses.
Accions del document