Inici de les sessions formatives per ensenyar a fer tràmits amb l’Ajuntament
L’Ajuntament de Roses s’ha adaptat a la nova normativa en matèria d’administració electrònica, la qual té per objectiu millorar i facilitar la comunicació del ciutadà amb l’administració pública, permetent que els tràmits es puguin fer des de casa o qualsevol lloc, durant les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.
L’adaptació de procediments i tramitacions a aquesta nova normativa ha provocat també importants canvis en la manera de relacionar-se entre Ajuntament i ciutadania, empreses, entitats i usuaris dels seus serveis. Davant aquests canvis, el consistori ofereix diferents sessions formatives durant els mesos d’abril i maig.
Presentació d’instàncies i sol·licituds, facturació electrònica, canvis de domicili, ús de la plataforma de contractació, què és i com consultar la Carpeta Ciutadana, catàleg de tràmits, com rebre notificacions electròniques, inscripcions online o notificacions electròniques, són alguns dels temes que es tracten al llarg de les formacions. Totes elles son conduïdes per personal qualificat de de Buisitools, empresa pionera en l’atenció personalitzada a l’eCiutadà en les seves gestions electròniques amb l’administració.
Paral·lelament a aquestes formacions, l’Ajuntament de Roses ha posat en marxa des de l’1 d’abril un servei d’assistència gratuïta destinat a guiar i ajudar ciutadans i empreses en la realització de qualsevol dels tràmits municipals que aquests poden fer online, a través de la Seu Electrònica de la pàgina web municipal. El servei, que rep el nom d’OAC 360º (Oficina Digital d’Atenció al Ciutadà), aten de dilluns a divendres de 9 a 15 h, a través del telèfon 972 15 23 67 o del correu electrònic esuport@roses.cat.
Accions del document