Injecció de 500.000 € per al pla de reactivació econòmica de Roses
Reactivar l’activitat comercial i la restauració de Roses és l’objectiu del seguit d’accions que l’Ajuntament iniciarà a partir del mes de juliol amb la campanya “Anem a fer el vermut a Roses”, que tindrà una segona fase durant el mes de desembre, i a la qual el consistori destinarà un total de 57.000 €. La seguiran l’acció “Roses et convida a un gelat”, que es desenvoluparà a l’agost i comptarà amb una aportació municipal de 32.000 €, i “Regala’t Roses”, al setembre, amb un pressupost de 200.000 €.
L’objectiu d’aquestes campanyes, centrades en una interessant oferta de premis i incentius que es donaran a conèixer més endavant, és el d’atreure públic tant al llarg de l’estiu com durant la resta de l’any. Es vol així multiplicar l’atractiu que Roses ofereix amb les campanyes que realitza anualment (Ruta de les Tapes i campanya Mercat Cobert al setembre, Fira de la Cervesa a l’octubre i Festivalet al novembre), dinamitzant enguany més activitats per donar resposta a les necessitats del sector.
Un altre important apartat del pla és el destinat a subvencions per a establiments comercials, dotat amb una partida de 200.000€. Amb aquesta aportació, l’Ajuntament vol ajudar a mitigar les despeses que l’empresariat està assumint per donar compliment a les noves necessitats sanitàries, a través de dues línies d’ajuts: la d’adequació d’establiments i la d’adquisició de material fungible.
Per últim, es destinen 9.000 € a la redacció d’un Pla de xoc post-covid, ja iniciat amb la realització d’enquestes online i que comptarà amb la realització de tallers sectorials de reestructuració econòmica; i 5.890 € més, a la formació en mesures de prevenció i seguretat que s’oferirà al sector.
L’Ajuntament destinarà, doncs, un total de 503.890 € a aquestes accions, que es fan possible gràcies a la modificació pressupostària que es tramita aquesta setmana, i que passen a sumar-se a les iniciatives ja engegades per l’Àrea de Promoció Econòmica des de la declaració de l’estat d’alarma al març. Entre elles, es troben els serveis d’informació empresarial i de subvencions en relació a la Covid-19 que es realitza a través de butlletins electrònics i xarxes socials, la creació de mapes virtuals d’establiments oberts o que ofereixen servei a domicili del municipi, o les càpsules formatives digitals realitzades en línia.
Accions del document