Intensa promoció de Roses a Fires i Salons turístics
La tria de fires i salons turístics als quals s’acudeix en cada edició, respon a un estudi previ per part dels responsables de l’Àrea de Turisme, d’acord als objectius promocionals marcats i als perfils de visitants que cada certamen reuneix.
Enguany, s’ha participat tant en fires generalistes d’àmbit estatal (Fitur a Madrid, Sevatur a Donosti, Expovacaciones a Bilbao, Aratur a Saragossa i Mercat del Ram de Vic), com a internacionals (Salon de Vacances de Brussel·les, Reise Camping d’Essen i Salon Mondial du Tourisme de París). Pel que fa a fires específiques, Roses ha estat present a la fira de turisme familiar Bebés y Mamás (Barcelona), i a la de natura i turisme actiu Fiets En Wandelbeurs (Utrecht).
L’assistència als diferents certàmens, pot respondre doncs a diferents objectius, com el d’atreure i fidelitzar el turisme de proximitat (cas de les fires de Vic, Saragossa...), la importància i quantitat de públic assistent, com en el cas de Fitur, o la captació de nous mercats i públics específics, com pot ser el cas del Saló de Natura i Turisme Actiu d’Utrech.
Entre les informacions més sol·licitades pel públic que visita els estands informatius de Roses, es troben el senderisme i les activitats de natura, la informació sobre platges i cales, les visites culturals i l’allotjament. Pel que fa als perfils de públic, les fires de caràcter genèric atreuen majoritàriament un turista familiar i sènior, tot i que també hi ha parelles joves sense fills.
Passat l’estiu, l’Àrea de Turisme prosseguirà amb les seves accions promocionals, amb una cita ja confirmada a la fira Tour Natur de Düsseldorf, mentre s’estudien altres possibles opcions del mercat internacional.
Accions del document