La plaça del Teatre de Roses acull avui la sisena edició de la Jornada de la Ciència
Els 15 experiments dinamitzats per alumnes d’ESO i Batxillerat dels instituts Cap Norfeu, Illa de Rodes i Centre Escolar Empordà, s’han instal·lat en taules amb tots els elements necessaris per oferir les demostracions i explicacions necessàries als 236 alumnes de sisè de primària que participen en la jornada. Tallers dinàmics i sorprenents, com el d’empremta genètica que permet obtenir ADN d’una mostra de saliva, el globus faquir que no explota, el filtratge d’aigua bruta, la bomba de vinagre i bicarbonat o l’experiment cuc d’escuma, permeten als participants endinsar-se en el món de la ciència des d’una vessant experimental i divertida.
La Jornada de la Ciència té, doncs, una doble funció educativa: d’una banda, alumnes d’ESO i batxillerat han estat els encarregats de treballar en els experiments que ells mateixos presenten i dinamitzen avui, mentre que els receptors d’aquests coneixements són també alumnes, en aquest cas de 6è curs de primària.
La iniciativa, nascuda de les reunions de programació del Pla Educatiu d’Entorn, és el resultat del treball coordinat dels professors i alumnes dels centres de secundària de Roses que anualment celebren jornades o activitats científiques en els seus centres, amb l’objectiu d’ampliar-les amb una jornada comunitària fora dels instituts. D’aquesta manera, les activitats s’obren també a famílies i públic general amb una visió comunitària de la vida educativa, en una jornada que cada any esdevé un espai de trobada, convivència i interrelació dels centres educatius, les famílies i l’entorn.
Accions del document