Les escoles de Roses inicien un cicle de tallers per treballar les emocions amb dinàmiques i jocs
Aprendre a posar nom a allò que ens passa, identificar i expressar emocions i sentiments de forma lúdica, adquirir una major comprensió de nosaltres mateixos i dels altres, observar què ens genera sentiments de comoditat o incomoditat i convidar a una reflexió final, a través d’una metodologia experiencial i participativa, seran els propòsits perseguits i treballats al llarg de les sessions.
El cicle de xerrades ha estat programat dins del Pla de millora d'oportunitats educatives (PMOE), inclòs en el Pla Educatiu d’Entorn des del curs 2020-2021. Es tracta d’un projecte extraordinari adoptat per pal·liar els efectes desfavorables produïts per la suspensió de l'activitat lectiva entre l’alumnat dels centres escolars. Tot i el seu caràcter conjuntural i extraordinari per al curs més afectat per la pandèmia, el pla es va formular amb la voluntat de donar-li continuïtat durant els següents cursos escolars com a programa contra les desigualtats educatives d'origen sòcioeconòmic.
En total, a Roses es duran a terme 34 sessions distribuïdes entre el 7 abril i el 3 de juny. Les xerrades-taller seran impartides per Dari Muñoz, especialista en educació emocional i humanista i estaran adaptades a les diferents franges d’edat dels alumnes participants. Així, els alumnes de 6è de tots els centres de primària rosincs, participaran en les sessions de l’activitat ‘El joc d’ubicar el sentiments’, mentre que als instituts es durà a terme el taller ‘Les emocions van a classe’.
Programa de cooperació territorial per l’orientació, avenç i enriquiment educatiu en la situació d'emergència educativa del curs 2021-2022 provocada per la pandèmia de la COVID-19: #PROA+ 2021-2023 finançat pel Ministerio de Educación y Formación Profesional i pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
Accions del document