Nautic Center, els restaurants La Llar i Die Insel i Calçats Dari de Roses, premis Arjau 2019

Els impulsors del Nautic Center, dels restaurants La Llar i Die Insel i de Calçats Dari han estat guardonats amb els premis Arjau 2019. Els reconeixements, que concedeix l’Estació Nàutica Roses- Cap de Creus i Shopping Roses, s’han atorgat per cinquè any consecutiu en el marc de la Desena Festa del Mar que s'ha celebrat aquest cap de setmana al municipi.
17/06/2019 08:09 -    

El premi Arjau és un reconeixement que els empresaris de Roses concedeixen a persones vinculades al municipi, que han tingut una trajectòria exemplar i que amb la seva dedicació i entrega han ajudat a posicionar Roses com a població turística capdavantera. L’acte d’entrega dels guardons, que es va dur divendres al vespre al Hotel Terraza de Roses, el va presidir la Consellera d’Empresa i Coneixement Àngels Chacón, i va comptar també amb l’assitència de l’alcaldessa en funcions de Roses, Montse Mindan; el regidor de Promoció Econòmica i Turisme en funcions de Roses, Fèlix Llorens; i la vicepresidenta de la Cambra de Comerç de Girona, Lídia Vidal.

Amb l’entrega dels premis Arjau es vol reconèixer la tasca duta a terme per persones relacionades amb el municipi i que han destacat per la seva trajectòria de referència, que han aconseguit deixar empremta, marcar un camí a seguir i portar el nom de Roses arreu. El nom del guardó, Arjau, és molt adient per uns reconeixements d’aquest tipus, ja que la paraula serveix per designar la barra de ferro o de fusta que es fixa a l’eix del timó d’una embarcació i la fa moure.

 

Empresaris i empresàries referents a Roses

La Marta Espigol i en Ricardo Roig , fundadors del Nautic Center van arribar a Roses des d’Anglès per treballar tots dos al sector dels apartaments turístics, i al 1972 van obrir el seu propi negoci , una empresa nàutica a Canyelles Petites . Aquí feien venda d’embarcacions i també tenien un taller de reparacions. Més tard, van obrir un segon local a Santa Margarita, i al cap de pocs anys obrien les instal·lacions que tenen actualment a la carretera de Roses que són un referent en el món de la nàutica i on actualment hi treballen una cinquantena de persones tot l’any. Espigol i Roig asseguren que “l'esforç, el treball constant, la dedicació plena” són la clau del seu èxit. Actualment estan jubilats i han passat el testimoni als seus fills.

En Joan Viñas, al capdavant del Restaurant La Llar, va ser pioner en l’excel.lència gastronòmica a Roses. Home polifacètic i apassionat de tot el que ha fet al llarg de la vida, va convertir una vella masia de principis del segle passat , situada a la carretera de Roses a Figueres, en una restaurant de primer nivell . La seva cuina d’autor el va fer mereixedor d’una estrella Michelin l’any 1981 , una estrella que després va saber mantenir els anys que va continuar estant al capdavant del restaurant. A La Llar va crear un plat molt especial: “Victor”, en record al seu fill .

En Harry Pahl va arribar a Roses procedent d’un petit poble del sud d’Alemanya, situat prop de Stuttgart, per treballar de cap de cuina al restaurant Die Insel del carrer dels Pescadors . Però no va trigar gaire a ser-ne el propietari. Al cap de poc, al 1978 (amb només 24 anys) ell i la seva dona, l’Asunción Moreno, compraven el local i el convertien en el que és avui en dia, un restaurant de referència de cuina mediterrània i basat en el producte de qualitat on no hi falten plats típics del seu país. “La dedicació ,l ‘esforç i sobretot la passió són els elements que configuren la recepta del seu èxit”, afirma Pahl.

L’Antonia Danés i en Salvador Ribera , impulsors de Calçats Dari, van ser uns autèntics emprenedors. I també uns visionaris perquè van saber aprofitar les oportunitats que oferia el boom turístic i al 1965 van obrir una botiga de souvenirs, articles de platja postals i bijuteria al carrer Pi Sunyer de Roses; una botiga que amb el temps va evolucionar i créixer i es va convertir en el comerç que és ara especialitzat en calçat de qualitat, marroquineria i estris de pell . Poc després van obrir una altre local a Empuriabrava. L’Antònia i en Salvador van saber veure que calia diferenciar-se i especialitzar-se en articles de qualitat i amb valor afegit i, sobretot, oferir un tracte personal al client si volien que el negoci anés endavant i diferenciar-se de la competència

 

 

 

 


 

 

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg

Accions del document