Nou acord institucional per a potenciar el tràfic de creuers a Palamós i Roses
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat i president de Ports de la Generalitat, Ricard Font, ha signat aquest dissabte un nou acord per a promoure els creuers de Palamós (Baix Empordà) i Roses (Alt Empordà), juntament amb la vicepresidenta del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Marta Felip; l’alcalde de Palamós, Lluís Puig; l’alcaldessa de Roses, Montserrat Mindan; el vicepresident de la Cambra de Comerç de Palamós, Albert Vancells, i en representació de la Cambra de Comerç de Girona, Narcís Coll.
El nou acord institucional ha de promoure els ports de Palamós i Roses i les seves destinacions turístiques entre la indústria creuerística arreu del món.
L’acord tindrà una vigència de quatre anys, un temps per a que els dos ports i els seus destins continuïn col·laborant estretament per a augmentar el nombre de companyies i escales, consolidar les línies de creuers que ja visiten aquests ports i fomentar l’oferta turística.
El secretari d’Infraestructures ha destacat l’important retorn econòmic que tindran les accions promocionals que es faran. "Els 70.000 euros invertits en promoció generaran un impacte econòmic de 2 milions al territori aquesta temporada" i ha afegit que "aquest és un acord continuista que posa en valor els dos ports i les seves destinacions arreu del món". El president de Ports també ha avançat que està previst que aquesta temporada arribi el passatger número 300.000 a les instal·lacions de Palamós.
Creació de la marca Costa Brava
L’edició d’aquest conveni es va iniciar amb Palamós l’any 2010 i Roses es va incorporar l’any 2011. Un any després, el 2012, es va crear la marca Costa Brava Cruise Ports per a unificar la promoció conjunta dels dos ports i els seus destins turístics davant la indústria internacional de creuers. Amb aquest acord la marca surt reforçada per a posicionar-se més en el sector.
L’acord fixa l’elaboració d’un Pla d’accions anual, d’acord amb l’estratègia de màrqueting definida per les institucions signants de l’acord, per a que les línies de treball establertes potenciïn l’activitat de creuers a Palamós i Roses i aportin més turisme a la Costa Brava. El Pla d’accions per a la temporada 2016 disposa d’un pressupost de 70.000 euros i es preveuen les principals actuacions següents:
- Fer accions destinades a captar noves companyies i consolidar les existents per a incrementar el tràfic de creuers
- Participar amb els dos ports i els seus destins als principals fòrums del sector. En aquest context, Palamós i Roses van participar a la fira internacional més important del sector "Seatrade Cruise Shipping", el març passat als Estats Units, i el setembre pròxim es participarà a la fira de creuers de la Mediterrània "Seatrade Cruise Med", que se celebrarà a Tenerife, entre d’altres esdeveniments
- Organitzar viatges per familiaritzar i donar a conèixer els ports i la seva àrea d’influència
- Incentivar la creació de productes i activitats per oferir als turistes de creuers una experiència més àmplia del territori
- Realitzar accions per a copsar possibles necessitats en la destinació en el desenvolupament de l’activitat de creuers
- Dissenyar i organitzar jornades i seminaris de sensibilització i formació en matèria de turisme de creuers amb associacions i organismes
Accions del document