Nou projecte Dual d'animador turístic de l’Associació Catalana de Càmpings i l’INS Illa de Rodes de Roses
Des d’aquest curs escolar l'institut Illa de Rodes està oferint, en col·laboració amb l’Associació de Càmpings de Girona, el cicle de FP de grau superior “d’Ensenyament i Animació Socioesportiva” en la modalitat dual que s’ha enfocat a l’animació socioesportiva en càmpings i també altres centres turístics. Es tracta d’una reivindicació de formació específica de l’Associació al Departament d’Educació de la Generalitat que aquest curs, gràcies al projecte dual Illa de Rodes, s’ha fet realitat.
La iniciativa s’emmarca en la voluntat de l’Associació de disposar de suficient personal específic i qualificat en aquest àmbit tenint en compte que es preveu que la demanda vagi a més.
El passat mes de novembre tres professionals del sector de l’animació turística que treballen en càmpings de les comarques gironines van participar en una primera trobada amb alumnes de l’institut rosinc per donar a conèixer els detalls de la seva feina. Els alumnes també van visitar un càmping amb l’objectiu de tenir un primer contacte amb el sector. Durant la visita també van poder conèixer l’oferta d’animació de que disposava l’establiment i van poder parlar amb els seus responsables.
I aquesta setmana s’ha dut a terme una jornada més àmplia per donar conèixer el projecte als responsables dels càmpings de les comarques gironines que hi vulguin participar i posar-los en contacte amb alumnes que decideixin optar per aquesta modalitat dual que s’ofereix a l’INS Illa de Rodes de Roses, per acollir-los als establiments i fer-hi les pràctiques. A la trobada hi ha participat representants d’una quinzena de càmpings gironins.
970 hores de formació en empresa
Els alumnes que optin per l’FP Dual es formen al centre educatiu i a l’empresa on accedeixen mitjançant una beca i un procés de selecció. En total són unes 970 hores que es divideixen en dos cursos escolars, segons les necessitats de les empreses. Hi ha la possibilitat de contractar l’alumne si s’adequa a les necessitats de l’empresa, un cop finalitzin la beca.
Caldrà signar un conveni entre l’empresa i l’institut, fer uns acords formatius per a cada alumne acollit, i nombrar un tutor d’empresa, entre d’altres aspectes.
Accions del document