Periodistes especialitzats coneixen la gastronomia i enologia de Roses
Donar a conèixer la campanya del Suquet de Peix recentment engegada a Roses, així com els recursos vinícoles i l'oferta en enoturisme que ofereix la població entre els professionals dels principals mitjans i blogs destinats a gastronomia i enologia (Cupatges, Time Out i 7canívales, entre d'altres), és l'objectiu d'aquesta activitat.
L'acció vol donar resposta a la creixent demanda d'una tipologia de turisme que valora molt positivament una bona oferta culinària i l'existència de propostes relacionades amb l'enologia i amb la cultura del vi a l'hora d'escollir les seves destinacions turístiques. Per això, des de l'Ajuntament s'ha considerat molt adient donar a conèixer els productes i possibilitats que ofereix Roses en aquests àmbits, a través d'una experiència personal entre els professionals de referència del sector. L'activitat coincideix també amb la celebració del Dia Europeu de l'Enoturisme, que se celebra el proper diumenge 8 de novembre.
Les activitats programades durant la jornada s'han iniciat amb una visita a les vinyes del Mas Marès, en ple Parc Natural del Cap de Creus. A continuació, ha tingut lloc una degustació del Suquet de Peix de Roses, en les seves dues versions. D'una banda, el suquet tradicional cuinat per un pescador rosinc i, de l'altra, un suquet innovat cuinat pel xef del restaurant Els Brancs de Roses, Javier Cabrera.
A la tarda, la jornada continua amb la visita guiada al Port de Pesca i a la Subhasta del Peix de Roses i, per últim, un recorregut al Wine Family Museu del Mas d'en Coll de Roses.
Accions del document