Roses imparteix tallers d’alfabetització digital a alumnes de 6è per preparar-los per a l’ensenyament secundari
La iniciativa d’aquestes formacions han sorgit davant les necessitats detectades entre el propi alumnat. El regidor d’Ensenyament de Roses, Marc Danés Zurdo, explica que "dins les reunions de coordinació que mantinc periòdicament amb els centres educatius, vam detectar que alguns joves tenen dificultats a l’iniciar els cursos d'ESO degut a una manca de coneixement de les eines ofimàtiques. Així doncs, posem a l'abast d'aquests joves l'aprenentatge d'aquests recursos informàtics perquè estiguin preparats per treballar en l'entorn digital que hauran de dominar quan comencin l'etapa de secundària obligatòria".
Redacció i enviament de correus electrònics, elaboració de documents de text i pdf, organització bàsica de l’entorn digital (guardar arxius en un llapis de memòria, crear carpetes, posar noms a les carpetes,...), l’us del Drive o introducció a l'entorn Clashroom, són algunes de les temàtiques que es tractaran al llarg dels tallers. La finalitat és que els i les alumnes coneguin aquests entorns i les diferents possibilitats que ofereixen els recursos digitals, perquè puguin aplicar-los de manera ràpida i eficaç en l’elaboració de les seves tasques durant l’educació secundària obligatòria.
Els participants han estat seleccionats pels equips docents de les diferents escoles, als quals s’han ofert 5 places per centre. Treballaran en dos grups de 10 alumnes, sota la supervisió i acompanyament d’un professor de Creu Roja. Cada grup disposarà de 7 sessions i un total de 10h hores i mitja que es realitzaran setmanalment fins a principis de juny.
Aquesta actuació està inclosa en el Programa de cooperació territorial per l’orientació, avenç i enriquiment educatiu en la situació d'emergència educativa del curs 2021-2022 provocada per la pandèmia de la COVID-19: #PROA+ 2021-2023 finançat pel Ministerio de Educación y Formación Profesional i pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalun
Accions del document