S’inicien els tallers d’estudi assistit per a infants, adaptats a les actuals necessitats sanitàries
El taller d’estudi es formula com una activitat de suport a la tasca escolar, realitzada fora de l’horari lectiu i en coordinació amb les escoles, orientat a afavorir els hàbits d’organització, estudi i planificació de la tasca dels alumnes. Al llarg de les sessions, els monitors encarregats del taller orienten els alumnes com estudiar o fer els deures, resolen dubtes que els puguin plantejar, etc, amb l’objectiu d’afavorir l’èxit escolar, potenciant la igualtat d’oportunitats entre l’alumnat.
El projecte s’adreça a alumnes amb pocs recursos personals i socials, que no compten amb el suport de cap adult per fer el seguiment de les tasques escolars o no li poden facilitar l’ajuda necessària, amb l’objectiu que aquests puguin desenvolupar de manera autònoma el seu procés educatiu i d’aprenentatge. Per això, les activitats proposades durant les sessions s’orienten a l’adquisició i consolidació de competències bàsiques, el foment de l’expressió oral, la lectura, escriptura i comprensió. També s’ajuda els alumnes a planificar correctament les seves tasques escolars, a treballar en equip, a aplicar tècniques d’estudi i a potenciar una actitud activa envers l’aprenentatge.
Enguany els tallers compten amb la participació d’un total de 80 nens i nenes provinents de les escoles Montserrat Vayreda, Narcís Monturiol, Vivens Vives i Els Grecs, i els instituts Illa de Rodes i Cap Norfeu, tot i que encara hi ha places disponibles que s’aniran cobrint al llarg del curs. Les activitats es realitzen a les aules del primer pis del mercat cobert, dividits en grups reduïts que no superen els 10 alumnes i repartits en diferents franges horàries setmanals. Enguany, a més, s’han adoptat les mesures de seguretat, protecció i higiene fixades per les diferents conselleries i departaments de la Generalitat per a aquesta tipologia d’activitats.
Marc Danés, assenyala que "La importància del manteniment de l’activitat escolar durant la crisi sanitària és evident i des de l’Ajuntament volem contribuir-hi augmentant l'oferta de tallers d'estudi i millorant les eines i suports destinats a aquell alumnat més vulnerable i que presenta necessitats específiques, per tal que ningú quedi enrere. L'educació és l'eina fonamental per garantir la igualtat d'oportunitats".
Accions del document